تقویت فعالیت شورای حل اختلاف زندان‌های مازندران/ پرونده شورای شهر ساری در مرحله نهایی شدن

تقویت فعالیت شورای حل اختلاف زندان‌های مازندران/ پرونده شورای شهر ساری در مرحله نهایی شدن

براساس برنامه‌ریزی انجام شده محل دیدار در نمازخانه زندان که فضای نسبتا بزرگی داشته تدارک دیده شده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا باید در کنار دغدغه رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای طرح غربالگری بحث فاصله‌گذاری اجتماعی هم مورد نظر قرار بگیرد.

دیدار چهره به چهره زندانیان با مسؤولان دادگستری مازندران و تعدادی از ضابطان قضایی براساس برنامه‌ریزی برای اجرای طرح غربالگری و تعیین تکلیف زندانیان استان در دستور کار بود.

در همین ارتباط رئیس کل دادگستری مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه ساماندهی امور زندان‌ها بوده که برای اجرای این سیاست توجه به امور زندانیان همواره مورد رصد مسؤولان قضایی استان و شهرستان‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری تصریح کرد: در این برنامه هم با تعدادی از زندانیان به صورت چهره به چهره گفت‌وگو انجام شده است.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر غربالگری زندانیان،افزود: این طرح در زندان‌های استان مورد توجه قرار گرفته تا تعداد زندانیان بلاتکلیف در استان کاهش یابد البته  گزارشی از  آمار بالای  زندانیان بلاتکلیف در استان نداریم.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: در راستای بازدیدهای میدانی و چهره به چهره از زندان‌ها برنامه داریم که پرونده زندانیان که حکم برای آنها صادر نشده تعیین تکلیف شده و پیگیری برای صدور حکم پرونده محکومان به قتل در دیوان را در برنامه کاری داریم.

وی اضافه کرد: از طرفی رایزنی با شاکیان تعدادی از افرادی که حکم برای آنها صادر شده از طریق شورای حل اختلاف و مددکاری در دستور کار است که فعالیت شورای حل اختلاف در روز گذشته منجر به رضایت اولیاء دم از حکم قصاص شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران با اعلام اینکه برنامه‌های چند وقت یک بار تکرار می‌شود، افزود: البته این طرح با رعایت بحث پروتکل‌های بهداشتی به دلیل شیوع کرونا در دستور کار قرار دارد و دو جلسه دیگر هم به این صورت برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران صحبت درباره پرونده شهرداری و شورای شهر ساری را منوط به نهایی شدن نتیجه پیگیری‌ها  واگذار کرد.

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha